איך לבחור מכונת קפה


רכישת מכונת קפה לבית או למשרד היא בדרך כלל רכישה לטווח של מספר שנים וכמו כן הוצאה לא קטנה. לכן, הכנו שאלון קצר שיעזור לכם לבחור את מכונת הקפה המתאימה לכם ביותר.

איך לבחור מכונת קפה

1. כמות: כמה כוסות קפה בממוצע תפיק המכונה?

אם אתם זוג ומדובר על הכנה של 2 כוסות בבוקר ו-2 כוסות בערב אז כל מכונת קפה תתאים. אבל אם אתם אוהבים לארח הרבה חברים ומשפחה בסופי שבוע או אם מכונת הקפה מיועדת למשרד ולאורחיו אז עדיף לרכוש מכונות קפה אוטומטיות שגם מקציפה לבד את החלב על מנת לא לבזבז זמן רב בהכנת כוסות קפה.

_______________________________________________________________________

2. התעסקות מול נוחות: האם אתם 'פריקים' אמיתיים שאוהבים את כל ההתעסקות הנדרשת להכנת 'כוס קפה מושלמת' או שאתם מעדיפים יותר את הנוחות?

לאלו שאוהבים לעבוד למען כוס הקפה ולהרגיש שהם מכינים אותה בעצמם יתאימו מכונות קפה הפועלות עם קפה טחון וכן מטחנת קפה לטריות מקסימאלית של האספרסו. לאלו שמעדיפים ללכת על הנוחות יתאימו מכונות קפה אוטומטיות שפועלות עם פולי קפה. בלחיצת כפתור תתקבל כוס אספרסו איכותית ללא לכלוך וללא מאמץ רב.

_______________________________________________________

3. חופש הבחירה: אם אתם מאלו שאוהבים מותג קפה אחד ומחיר אחד ולא לנסות דברים אחרים אתם יכולים לרכוש מכונת קפסולות.

אם אתם מאלו שאוהבים שתהיה לכם את אפשרות הבחירה של סוג הקפה שאתם שותים ושל מחירו וכן אם אתם אוהבים לגוון לפעמים את סוג הקפה אז כל סוגי המכונות פתוחות לבחירה עבורכם – אלו שפועלות על בסיס קפה טחון, פודים או פולים טריים.

__________________________________________________________________________

4. מחיר: רכישת מכונת קפה לבית היא הוצאה כספית. מכונות קפה טובות מתחילות בסביבות ה-1,000 ₪ ומגיעות עד סכומים של 12,000 ₪ ומעלה.

לכן כאשר אתם מגיעים לבחור מכונת קפה תעשו חשבון מה הסכום שאתם מוכנים להוציא עליה וכך תוכלו יותר להתכוונן למכונות שמהם תוכלו לבחור. מכונות קפה הפועלות עם קפה טחון, קפסולות או פודים הינן זולות יותר מאשר מכונות קפה אוטומטיות. להשוואת הטריות ניתן להוסיף למכונות הקפה הטחון מטחנת קפה שעדיין כהוצאה כוללת בדרך כלל יעלו פחות ממכונה אוטומטית. מכונות פודים אינן מלכלכות, כמו המכונות האוטומטיות, אבל עלות פוד בודד נעה בין 1.2 ₪ לבין 2.1 ₪ והינה גבוהה משמעותית ממחיר עלות מנת קפה טחון או פולים שנעה בין 0.7 ₪ לבין 1.2 ₪ למנה.

__________________________________________________________________________

5. לכלוך: מכונות קפה מתלכלכות ומלכלכות, צריכים להיות מוכנים לכך. השאלה היא עד כמה אתם 'חולי ניקיון'. אם אין לכם בעיה של לכלוך רכשו מכונת קפה הפועלת עם קפה טחון ומטחנת קפה לטריות מקסימאלית.

אם אתם 'חולי ניקיון' קנו מכונת קפה הפועלת על פודים. אם אתם 'חולי ניקיון אדוקים' רכשו מכונת קפה אוטומטית שגם תאסוף את פסולת הקפה בתוכה.

__________________________________________________________________

6. זמן: אם אתם מאלו שממהרים בבוקר לצאת לעבודה ורוצים שכוס הקפה שלהם תהיה מוכנה כמה שיותר מהר ובכמה שפחות התעסקות או אם אתם מאלו שאוהבים לארח לעיתים תכופות – קנו מכונת קפה אוטומטית.

אם אתם מאלו שלא ממהרים ולא מארחים הרבה או פשוט מוכנים להקדיש את הזמן שדרוש לקבלת קצף חלב מושלם – קנו מכונת קפה טחון עם דוד בנפח גדול וצינורית קיטור נוחה לשימוש, בתוספת כד הקצפה או מכונת קפה פודים עם לחץ קיטור חזק.

__________________________________________________________________________

7. מקום: מכונת קפה בדרך כלל נמצאת על השיש במטבח. מומלץ לעמוד במטבח שלכם ולחשוב היכן אתם מעוניינים להניח את מכונת הקפה. האם היא תהיה גלויה או מוסתרת?

אם היא במקום גלוי אז חשובה גם המעטפת החיצונית של המכונה. מה הוא השטח המוקצה למכונה? אם אין לכם הרבה מקום על השיש אז תצטרכו להסתפק במכונת קפה טחון, קפסולות או פודים שהן קטנות יחסית למכונות קפה אוטומטיות. אם מקום זו לא הבעיה אז כל האופציות פתוחות בפניכם.


____________________________________________________________________

8. האם אתם מעדיפים קפה טחון או קפסולות קפה?

קפה טחון למכונות קפה ידניות מפיק קפה מעולה עם ארומה ריחנית אבל גם מצריך הרבה עבודה והתעסקות. בשנים האחרונות מכונות קפה קפסולות הופכות לפופולריות יותר ויותר. קלות ההכנה, מגוון הקפסולות והטעמים ומחיר המכונה הזול יחסית הופכות את מכונות קפה קפסולות למוצר שכיח במטבח הישראלי 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכונות קפה לעסקים